Redakcja

Jakie przekąski wybrać?

Jakie przekąski wybrać?Wiele osób w dzisiejszych czasach cierpi z powodu otyłości lub nadwagi. Najczęściej osoby te nie radzą sobie ze schudnięciem i ze zrzuceniem zbędnych kilogramów, ponieważ brakuje im po prostu silnej woli. Wiele osób przyznaje, że ich największym grzechem jest brak umiejętności skończenia z przekąskami pomiędzy posiłkami. Niestety, najczęściej są to bardzo niezdrowe i kaloryczne przekąski.

Co najczęściej wybieramy, kiedy dopadnie nas głód między posiłkami w pracy? Są to wszelkiego rodzaju słodkie batoniki, drożdżówki i ciasteczka. Wiele osób nie wyobraża sobie na przykład porannej kawy w pracy bez pączka z marmoladą. Inny wybierają słone chipsy i orzeszki lub po prostu cukierki. Wszystkie te przekąski są bardzo kaloryczne i słodkie. Nawet, jeżeli wybieramy jogurt owocowy, to tak naprawdę zjadamy przynajmniej dwie stołowe łyżki cukru. Może mieć to katastrofalne skutki dla naszej wagi.

Niskokaloryczne przekąski pełne wartości odżywczych

Czy istnieją zdrowe i niskokaloryczne przekąski, które możemy spożywać z czystym sumieniem? Oczywiście, że tak. Nie można jednak jadać ich bez umiaru i w każdych ilościach. Przede wszystkim, między posiłkami, kiedy dopadnie nas głód, powinniśmy postawić na warzywa. Te surowe, pokrojone w słupki idealnie zastąpią nam paluszki, ponieważ możemy je bezkarnie chrupać w pracy. Poza tym, idealnym rozwiązaniem są również owoce. Można pozwolić sobie na jabłko, banana, czy gruszę bez większych obaw.

Idealne zdrowe przekąski

Idealnym rozwiązaniem będą również domowe ciasteczka owsiane i inne desery, które przygotujemy samodzielnie. Można zrobić łatwe batony amarantusowe, dodając jedynie miodu, orzechów oraz suszonych owoców, a także zgniecionego banana. Takie batony pieczemy zaledwie kilkanaście minut w piekarniku i po przestygnięciu są już gotowe do spożycia. Warto takie zdrowe nawyki wpajać również naszym dzieciom i pakować im zdrowe przekąski do plecaka szkolnego. Koniecznie nauczmy je również picia wody, ponieważ niekiedy to pragnienie mylimy z głodem i jemy całkowicie bez potrzeby. Wystarczy szklanka wody, aby poczuć się znacznie lepiej.

Źródło: https://rodzinazdrowia.pl/7-zdrowych-przekasek-co-zdrowo-podjadac-miedzy-posilkami

Podobne wpisy:

Zostaw odpowiedź na artykuł